Cykl "Pośredniczka" - sentymentalny powrót do młodzieżowej serii

Pamiętacie bohaterów literackich, w których się durzyliście? Niedawno czytana Jane Eyre przypomniała mi o takim zjawisku, jak zadurzenie w fikcyjnej postaci ;-) I o cyklu, którego dwie lub trzy części (na pewno drugą i trzecią) czytałam jako nastolatka. Niestety, sulejowska biblioteka nie dysponowała kompletem, ale odnalezienie wszystkich części cyklu Pośredniczka autorstwa Jenny Carroll (to pseudonim Meg Cabot, pod którym pisała nieco poważniej niż to, co zawiera Pamiętnik księżniczki) teraz nie było trudne. Uch, jak ja byłam zauroczona Jessem.
Seria obejmuje osiem książek, ale tylko sześć zostało wydane w Polsce i to one są realizacją powieściowego założenia. Dwie kolejne - dopisane później, już jako literatura dla dorosłych, są kontynuacją tego, co w zasadzie zostaje zamknięte w ostatniej części. Podkreślić należy, że są to książki miniaturowych prawie że rozmiarów, z wyraźnie zaznaczonym jednym, wspólnym kluczem fabularnym, którego rozbicie na części pozwoliło na lekkie rozciągnięcie akcji (co jest najbardziej odczuwalne w 2. i 5. książce) i potraktowanie jej jako cykl przygodowy (każda książka to konkretna, autonomiczna względem innych przygoda - z pominięciem zdecydowanie najbardziej romansowej ostatniej książki).
Poniżej zlinkuję wpisy o poszczególnych powieściach.

Cykl Pośredniczka:
1. Kraina cienia
2. Dziewiąty klucz
3. Kraksa w górach
4. Najczarniejsza godzina
5. Nawiedzony
6. Czwarty wymiar

Hm... do kogo to ja jeszcze wzdychałam za młodu?

Komentarze